PRETPOSTAVKE ZA USPJEŠNU REALIZACIJU PROGRAMA
Normativne
Najznačajniji
problem s aspekta zakonodavstva koji muči Općinu je rješavanje pitanja
razgraničenja sa Republikom Slovenijom.
Prema trenutnom prijedlogu koji su parafirale vlade Hrvatske i Slovenije
Općina Sveti Martin na Muri izgubila bi više od 100 hektara svog sadašnjeg
teritorija.
Neizvjesnost oko rješavanja ovog pitanja ne doprinosi sadašnjim općinskim
gospodarskim ili društvenim inicijativama, pa stanovništvo Općine
drži da bi Vlada RH ovo pitanje morala imati u vidu prigodom razmatranja
ovog programa i osiguravanja potrebnih sredstava za njegovu uspješnu
provedbu.
Poljoprivredni
proizvođači i njihove udruge u Općini drže da je usvojeni Zakon o
ekološkoj poljoprivredi s pratećim pravilnicima kompliciran u provedbi
za razliku od sličnih rješenja iz zemalja članica EU. Stoga predlažu
da se zakon pojednostavi i maksimalno prilagodi standardima i zahtjevima
Europske unije koja je uz domaći turizam najveće tržište za tu vrstu
proizvoda.
Odobreni poticaji su premali za proizvođače na malim površinama jer
oni neće biti dostatni ni za pokriće troškova nadzora i certifikacije.
Iz sklopa turističkih zakona kao izuzetno loše rješenje ocjenjuje
se rješenje o budućem ustroju turističkih zajednica prema kojem bi
se turističke zajednice malih sredina, kao što je postojeća općinska,
praktično ukinule, a ukinule bi se i županijske turističke zajednice.
U Općini drže da su općinske turističke zajednice temelji promišljanja
ukupnog razvoja turizma u lokalnoj sredini te pokretači i koordinatori
mnogih aktivnosti. Umjesto da ih se ukida turističke zajednice malih
sredina trebalo bi pomoći poticajnim sredstvima, a županijske bi ih
turističke zajednice trebale objedinjavati i koordinirati na projektima
koji su od šireg interesa. Vrlo nepovoljnim ocjenjena su i rješenja
iz pravilnika o seljačkom turizmu, za kojega se drži da je izuzetno
izbirokratiziran, kompliciran i destimulirajući.
_
Obrazovne
Potrebno
je riješiti pitanje osiguranja dovoljnog broja stručnjaka adekvatnih
profila obrazovanja (agronomi specijalisti za ekološku poljoprivredu,
turistička usmjerenja, obrtnička usmjerenja tradicijski obrti) od
Ministarstva prosvjete se očekuju poticanja sredstva u iznosu od 100.000,00
kuna u narednih 5 godina.
Infrastrukturne
Izgradnja
sustava kanalizacije i pročistača otpadnih voda, navedena u poglavlju
5.2. temeljna je pretpostavka uspješne provedbe Programa.
_
Organizacijske
U
osmišljavanje i provedbu općinskog Programa odrivog ruralnog razvoja
uključeni su svi segmenti lokalne zajednice: općinska tijela, trgovačka
društva i obrti, obiteljska gospodarstva, osnovna škola, turistička
zajednica te udruge građana iz područja kulture, sporta i zaštite
okoliša.
Angažirani
su i suradnici izvan Općine: EOL Čakovec, Muzej Međimurja Čakovec,
Međimurska županija i Međimurski poduzetnički centar, koji će također
sudjelovati sa svojim sredstvima i ljudima u provedbi programa.
Zbog brojnosti uključenih suradnika Općina je kao nositelj programa
odabrala je EOL iz Čakovca za stručnog koordinatora provedbe projekta.
_
Promidžbene
Osmišljena
i kontinuirana promidžba gospodarskih i društvenih potencijala Općine
za sada ne postoji.
Buduća promidžba trebala bi biti usmjerena ka stvaranju imagea ekološki
očuvane i osviještene sredine sa zanimljivom tradicijskom i kulturnom
baštinom u kojoj se proizvode i nude ekološki prihvatljivi proizvodi
i usluge.
Nositelji promidžbenih aktivnosti bit će Turistička zajednica Općine
s ulaganjem od 100.000,00 kuna i EOL u vidu stručne pomoći, a poticajna
sredstva u iznosu od 100.000,00 kuna očekuju se od Hrvatske turističke
zajednice i Ministarstva turizma. Provedba aktivnosti 2003-2007.

Financijske
Iz
ranijih poglavlja vidljivo je da su za svaki pojedinačni projekt koji
predstavlja sastavni dio općinskog Programa definirana sredstva koja
će konkretni nositelji uložiti u njihovu provedbu.
Riječ je o: sredstvima općinskog proračuna, građevinskom zemljištu
u vlasništvu Općine, vlastitom i kreditnom investicijskom kapitalu
zainteresiranih privatnih ulagača te sredstvima i dobrovoljnom radu
udruga građana.
Kao
potencijalne sufinancijere Programa u Općini su prepoznali:
Ministarstvo javnih radova,
obnove i graditeljstva (MJROG),
Ministarstvo poljoprivrede
i šumarstva (MPŠ),
Ministarstvo za obrt, malo
i srednje poduzetništvo (MOMSP),
Ministarstvo turizma (MT),
Ministarstvo kulture (MK),
Ministarstvo prosvjete
(MP),
Ministarstvo zaštite okoliša
i prostornog uređenja (MZOPU),
Fond za regionalni razvoj
(FRR) Vlade RH,
Hrvatsku turističku zajednicu
(HTZ),
Program Life III EU,
Upravu za ceste Međimurske
županije
JP Hrvatske vode (HV) i
Međimursku županiju (MŽ).
Ukoliko
odgovor potencijalnih sufinancijera bude pozitivan, dinamika financiranja
cjelokupnog Programa, ovisno o vrsti projekta, kretat će se od 1-8
godina.
_