PRETPOSTAVKE ZA USPJEŠNU REALIZACIJU PROGRAMA

 

Normativne

Najznačajniji problem s aspekta zakonodavstva koji muči Općinu je rješavanje pitanja razgraničenja sa Republikom Slovenijom.
Prema trenutnom prijedlogu koji su parafirale vlade Hrvatske i Slovenije Općina Sveti Martin na Muri izgubila bi više od 100 hektara svog sadašnjeg teritorija.

Neizvjesnost oko rješavanja ovog pitanja ne doprinosi sadašnjim općinskim gospodarskim ili društvenim inicijativama, pa stanovništvo Općine drži da bi Vlada RH ovo pitanje morala imati u vidu prigodom razmatranja ovog programa i osiguravanja potrebnih sredstava za njegovu uspješnu provedbu.

Poljoprivredni proizvođači i njihove udruge u Općini drže da je usvojeni Zakon o ekološkoj poljoprivredi s pratećim pravilnicima kompliciran u provedbi za razliku od sličnih rješenja iz zemalja članica EU. Stoga predlažu da se zakon pojednostavi i maksimalno prilagodi standardima i zahtjevima Europske unije koja je uz domaći turizam najveće tržište za tu vrstu proizvoda.

Odobreni poticaji su premali za proizvođače na malim površinama jer oni neće biti dostatni ni za pokriće troškova nadzora i certifikacije. Iz sklopa turističkih zakona kao izuzetno loše rješenje ocjenjuje se rješenje o budućem ustroju turističkih zajednica prema kojem bi se turističke zajednice malih sredina, kao što je postojeća općinska, praktično ukinule, a ukinule bi se i županijske turističke zajednice.

U Općini drže da su općinske turističke zajednice temelji promišljanja ukupnog razvoja turizma u lokalnoj sredini te pokretači i koordinatori mnogih aktivnosti. Umjesto da ih se ukida turističke zajednice malih sredina trebalo bi pomoći poticajnim sredstvima, a županijske bi ih turističke zajednice trebale objedinjavati i koordinirati na projektima koji su od šireg interesa. Vrlo nepovoljnim ocjenjena su i rješenja iz pravilnika o seljačkom turizmu, za kojega se drži da je izuzetno izbirokratiziran, kompliciran i destimulirajući.


_

Obrazovne

Potrebno je riješiti pitanje osiguranja dovoljnog broja stručnjaka adekvatnih profila obrazovanja (agronomi specijalisti za ekološku poljoprivredu, turistička usmjerenja, obrtnička usmjerenja tradicijski obrti) od Ministarstva prosvjete se očekuju poticanja sredstva u iznosu od 100.000,00 kuna u narednih 5 godina.


Infrastrukturne

Izgradnja sustava kanalizacije i pročistača otpadnih voda, navedena u poglavlju 5.2. temeljna je pretpostavka uspješne provedbe Programa.


_

Organizacijske

U osmišljavanje i provedbu općinskog Programa odrivog ruralnog razvoja uključeni su svi segmenti lokalne zajednice: općinska tijela, trgovačka društva i obrti, obiteljska gospodarstva, osnovna škola, turistička zajednica te udruge građana iz područja kulture, sporta i zaštite okoliša.

Angažirani su i suradnici izvan Općine: EOL Čakovec, Muzej Međimurja Čakovec, Međimurska županija i Međimurski poduzetnički centar, koji će također sudjelovati sa svojim sredstvima i ljudima u provedbi programa.

Zbog brojnosti uključenih suradnika Općina je kao nositelj programa odabrala je EOL iz Čakovca za stručnog koordinatora provedbe projekta.


_


Promidžbene

Osmišljena i kontinuirana promidžba gospodarskih i društvenih potencijala Općine za sada ne postoji.
Buduća promidžba trebala bi biti usmjerena ka stvaranju imagea ekološki očuvane i osviještene sredine sa zanimljivom tradicijskom i kulturnom baštinom u kojoj se proizvode i nude ekološki prihvatljivi proizvodi i usluge.

Nositelji promidžbenih aktivnosti bit će Turistička zajednica Općine s ulaganjem od 100.000,00 kuna i EOL u vidu stručne pomoći, a poticajna sredstva u iznosu od 100.000,00 kuna očekuju se od Hrvatske turističke zajednice i Ministarstva turizma. Provedba aktivnosti 2003-2007.



Financijske

Iz ranijih poglavlja vidljivo je da su za svaki pojedinačni projekt koji predstavlja sastavni dio općinskog Programa definirana sredstva koja će konkretni nositelji uložiti u njihovu provedbu.
Riječ je o: sredstvima općinskog proračuna, građevinskom zemljištu u vlasništvu Općine, vlastitom i kreditnom investicijskom kapitalu zainteresiranih privatnih ulagača te sredstvima i dobrovoljnom radu udruga građana.

Kao potencijalne sufinancijere Programa u Općini su prepoznali:


Ministarstvo javnih radova, obnove i graditeljstva (MJROG),
Ministarstvo poljoprivrede i šumarstva (MPŠ),
Ministarstvo za obrt, malo i srednje poduzetništvo (MOMSP),
Ministarstvo turizma (MT),
Ministarstvo kulture (MK),
Ministarstvo prosvjete (MP),
Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja (MZOPU),
Fond za regionalni razvoj (FRR) Vlade RH,
Hrvatsku turističku zajednicu (HTZ),
Program Life III EU,
Upravu za ceste Međimurske županije
JP Hrvatske vode (HV) i Međimursku županiju (MŽ).

Ukoliko odgovor potencijalnih sufinancijera bude pozitivan, dinamika financiranja cjelokupnog Programa, ovisno o vrsti projekta, kretat će se od 1-8 godina.


_

 

 

 

> Normativne
> Obrazovne
> Infrastrukturne
> Organizacijske
> Promidžbene
> Financijske